Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

Farväl Farväl, förtjusande vän....

Av Toadie - 17 maj 2011 21:18

Med sorg i hjärtat är nu Bookeen Cybook Orizon såld och ivägskickad. Den ska flytta till Åland, och jag hoppas att den får det bra där med sin nya ägare.

Det är ett hålrum inom mej som jag inte tror att iPad kan uppfylla, och jag måste intala mej själv att jag verkligen inte hade användning för båda.

Tack för en fin tid, vännen

    

 
 
Sarah Gustafsson

Sarah Gustafsson

18 maj 2011 19:41

hej
måste fråga dig, hur nöjd är du med ditt ipad fodral som ser ut som en bok ?
Några nackdelar?
det är ju ett snyggt fodral, men kostar en del.
Med iphonen gick jag på några fodral-nitar.
Köper hellre ett riktigt snyggt fodral som jag är nöjd med en flera halvdana.
Min iPad hoppas jag kommer med posten imorgon.
Är det några appar du kan rekommendera?
kram
sarah

http://sockersarahs.blogspot.se

Toadie

18 maj 2011 21:59

Hej Sarah
Jag tycker verkligen om ipad-fodralet men som alltid med saker så finns det vissa nackdelar. Den är lite onödigt skrymmande, vilket i och för sig inte är något jättestort problem eftersom jag är bilburen, men jag var tvungen att köpa ny och större handväska för att kunna få med den till jobbet. Dragkedjorna kärvade lite i början efter att man hållit det fullt öppen eller vänt det "utochin" (alltså hela vänstra pärmsidan bakåt som du läser en tidning). Sedan kan jag mycket väl tänka mej att dragkedjorna är den svaga punkten och kommer att ge vika efter en tid. (Men i mitt tycke så är jag nöjd om den håller ett år, då har jag fått valuta för pengarna, och gör den inte det så kommer jag att reklamera den.)
Fördelarna är däremot fler. Jag har svårt att tänka mej att det finns ett bättre skydd för iPaden. Den är alltid skyddad för stötar och insidan är så lent att det känns mysigt att ta i. Det är tufft och ovanligt och jag formligen älskar det. Bara att öppna iPaden i detta vackra fodral känns som att hantera en riktig värdesak.
http://www.iphonebutiken.se/twelve-south-bookbook-ipad-1160.html
Mitt omdöme är det om är överst på denna sida, och som jag skrev... "Jag ångrar inte en sekund att jag lade till de där extra hundralapparna".
Men jag hade förstås billigare och kanske lika bra alternativ på iPhonebutiken när jag satt och valde.
http://www.iphonebutiken.se/krusell-gaia-1279.html#imagesdocuments
Detta var det jag fastnade näst för, men det hade då nackdelen att den inte var helt skyddad under transport eftersom den exponerar sidor och kontakter. Däremot tror jag inte att det är lika skrymmande.

Jag önskar dej Lycka Till i ditt val :)
Kram Tebax

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Toadie - 26 mars 2012 21:00

    Karin Alfredssons 3:e bok. Den här utspelar sig i Polen. Mycket spännande läsning om Ellen Elg igen :)     ...

Av Toadie - 25 mars 2012 08:30

    Adlibris sa: I hela världen tar polisen hjälp av andliga medier vid svåra utredningar. De gör det regelbundet trots att det inte finns något enda dokumenterat fall där ett medium bidragit till en lösning. Flora Hansen kallar sig för spir...

Av Toadie - 1 mars 2012 15:15

      Adlibris sa: Poliskommissarie Jeanette Kihlbergs arbete med att lösa fallen med de döda invandrarpojkarna avbryts när en framgångsrik företagsledare mördas i Stockholm, på ett i det närmaste rituellt sätt.Flera märkliga detaljer gör ...

Av Toadie - 9 februari 2012 21:00

  Adlibris sa: Psykoterapeuten Sofia Zetterlund utreder två klienter: Samuel Bai, barnsoldat från Sierra Leone och Victoria Bergman, en kvinna mitt i livet, bärande på ett stort, oläkt sår från barndomen. Två olika människor med samma problema...

Av Toadie - 29 januari 2012 12:13


Adlibris sa: En sak ska du ha klart för dig. Att här vill jag inte se några sura miner. Jag vill se en glad flicka. Har du förstått?   Och visst, jag förstår. Jag har fått en hårt åtstramande fläta av mamma och en tillrättavisning. Men i hem...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards