Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Catarina och Kärlekens Pris, Olov Svedelid (120707)

Av Toadie - 8 januari 2012 22:24



Adlibris sa:

Ingenting, eftersom den inte säljs där..... och ingen annanstans heller. Men den går att låna på biblioteket.. i vanlig inbunden form.


Jag sa:

Catarina och Kärlekens Pris är den tredje romanen av (vad jag kan få det till SJU böcker) om Catarina Dufva. (En Dufva i Stockholm, En Humbla på havet, Catarina och kärlekens pris, Catarina och Tsaren, Catarina i slavarnas rike, Catarina i nya världen och Catarina och silvervägen).

Ytterligare en välskriven berättelse om Catarina, nu 20 år, och hennes kärlek till Staffan Humbla och deras affärer och strapatser i ett pestsmittat Europa. Klart läsvärd, men nu lägger jag Catarina på hyllan lite grand till förmån för andra historier och öden.

  








   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Toadie - 26 mars 2012 21:00

    Karin Alfredssons 3:e bok. Den här utspelar sig i Polen. Mycket spännande läsning om Ellen Elg igen :)     ...

Av Toadie - 25 mars 2012 08:30

    Adlibris sa: I hela världen tar polisen hjälp av andliga medier vid svåra utredningar. De gör det regelbundet trots att det inte finns något enda dokumenterat fall där ett medium bidragit till en lösning. Flora Hansen kallar sig för spir...

Av Toadie - 1 mars 2012 15:15

      Adlibris sa: Poliskommissarie Jeanette Kihlbergs arbete med att lösa fallen med de döda invandrarpojkarna avbryts när en framgångsrik företagsledare mördas i Stockholm, på ett i det närmaste rituellt sätt.Flera märkliga detaljer gör ...

Av Toadie - 9 februari 2012 21:00

  Adlibris sa: Psykoterapeuten Sofia Zetterlund utreder två klienter: Samuel Bai, barnsoldat från Sierra Leone och Victoria Bergman, en kvinna mitt i livet, bärande på ett stort, oläkt sår från barndomen. Två olika människor med samma problema...

Av Toadie - 29 januari 2012 12:13


Adlibris sa: En sak ska du ha klart för dig. Att här vill jag inte se några sura miner. Jag vill se en glad flicka. Har du förstått?   Och visst, jag förstår. Jag har fått en hårt åtstramande fläta av mamma och en tillrättavisning. Men i hem...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards