Direktlänk till inlägg 6 april 2011

Orizon blev Toadie

Av Toadie - 6 april 2011 18:57

Jag är hemskt ledsen över att behöva säga att jag är en svikare. Jag övergav min älskade Platta för något som lockade och drog. En iPad.

Nu har ju Plattan en massa fördelar som läsplatta framför Paddan, men jag är tvungen att inse att jag är prylgalen ut i fingerspetsarna. Nu reade de ut 1:a generationens iPad 16 gb Wifi på Elgiganten i söndags för ynka 3333:- och jag hängde på låset förstås. Till den köpte jag också det mest fantastiska skyddet som jag någonsin sett, och jag lade ut några hundralappar mer än vad jag tänkt. 799:- kostade det på iPhonebutiken.

  Ja, ni ser. Man blir ju alldeles tårögd av lycka

   Jag valde det röda förstås :-)


Eftersom jag har både MacBook och iPhone så känns iPad som ett bra komplement, och den har vissa funktioner som jag inte visste att jag saknade på Plattan, men å andra sidan är den inte optimal som "bok" då det finns en del störande moment i den... tex. facebook och mail. Däremot så har jag saknat musik i min Platta och har hela tiden släpat runt på mp3-spelaren när jag läser. Nu finns hela iTunes-biblioteken i Paddan och det känns ju behändigt. Mycket härlig avslappnande bakgrundsmusik såsom Natures Sound, Yasuragi och Harmony&Balance.


Min Platta är nu till salu och för närvarande befinner den sej hos en arbetskamrat för påseende. Skulle vara trevligt om hon köpte den så att jag får följa dens öde och bravader utan att behöva släppa ifrån mej den alltför abrupt.


Det är ju inte bara det att jag är pryltokig.. jag fäster mej vid mina saker också. Vissa saker spar jag i flera år utan att ha någon användning för dem. Tex NU först häromdagen, fick sonen min LillaBlå minidator som jag lade på hyllan när jag köpte MacBook förra våren. Svår att släppa i från sej, helt enkelt.

Men den här gången hade jag måst lova mej själv att sälja plattan så fort jag köpte iPad för att få ekonomin att inte se så fruktansvärd ut. Jag hoppas att min kollega kommer sams med Plattan och att den får vara hos henne :-) Håll Tummarna!


Så hädanefter heter jag Toadie istället för Orizon, och jag hoppas att ni inte har några allvarligare betänkligheter över detta.


Ha en härlig läsvecka 

  

 
 
Ingen bild

Sarah Gustafsson

9 juni 2011 21:31

Hej
hittade din blogg igår, så jag sökte på Cybook Orizon, lusläste ditt inlägg om den läsplattan, de råkade jag se att du numera använde ipad..och då lusläste jag den med.. TACK!! var precis ifärd med att köpa en Cybook som de tillfälligt reade ut på bokus för 700 kr, men avstod och har idag fått köpa en iPad(1) 64 gb, 3G+Wifi av en kollega som övergått till Padd2:an.
Dina åsikter är så kloka, och jag kände att en padda är bättre för mig, har en iPhone4 sen 6 månader tillbaka och fullkomligt älskar den.
Har ännu ingen mac-dator, men å andra sidan så arbetar jag med pc-dator-support..
Stor tack!!
//Sarah

Toadie

9 juni 2011 21:32

Vad roligt att få så trevlig respons i bloggen :-) Tackelitack
Jag hoppas att du kommer att känna dej nöjd med ditt val. Ett är i alla fall säkert... Älskar du iPhone, så älskar du iPad :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Toadie - 26 mars 2012 21:00

    Karin Alfredssons 3:e bok. Den här utspelar sig i Polen. Mycket spännande läsning om Ellen Elg igen :)     ...

Av Toadie - 25 mars 2012 08:30

    Adlibris sa: I hela världen tar polisen hjälp av andliga medier vid svåra utredningar. De gör det regelbundet trots att det inte finns något enda dokumenterat fall där ett medium bidragit till en lösning. Flora Hansen kallar sig för spir...

Av Toadie - 1 mars 2012 15:15

      Adlibris sa: Poliskommissarie Jeanette Kihlbergs arbete med att lösa fallen med de döda invandrarpojkarna avbryts när en framgångsrik företagsledare mördas i Stockholm, på ett i det närmaste rituellt sätt.Flera märkliga detaljer gör ...

Av Toadie - 9 februari 2012 21:00

  Adlibris sa: Psykoterapeuten Sofia Zetterlund utreder två klienter: Samuel Bai, barnsoldat från Sierra Leone och Victoria Bergman, en kvinna mitt i livet, bärande på ett stort, oläkt sår från barndomen. Två olika människor med samma problema...

Av Toadie - 29 januari 2012 12:13


Adlibris sa: En sak ska du ha klart för dig. Att här vill jag inte se några sura miner. Jag vill se en glad flicka. Har du förstått?   Och visst, jag förstår. Jag har fått en hårt åtstramande fläta av mamma och en tillrättavisning. Men i hem...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards