Alla inlägg den 6 april 2011

Av Toadie - 6 april 2011 18:57

Jag är hemskt ledsen över att behöva säga att jag är en svikare. Jag övergav min älskade Platta för något som lockade och drog. En iPad.

Nu har ju Plattan en massa fördelar som läsplatta framför Paddan, men jag är tvungen att inse att jag är prylgalen ut i fingerspetsarna. Nu reade de ut 1:a generationens iPad 16 gb Wifi på Elgiganten i söndags för ynka 3333:- och jag hängde på låset förstås. Till den köpte jag också det mest fantastiska skyddet som jag någonsin sett, och jag lade ut några hundralappar mer än vad jag tänkt. 799:- kostade det på iPhonebutiken.

  Ja, ni ser. Man blir ju alldeles tårögd av lycka

   Jag valde det röda förstås :-)


Eftersom jag har både MacBook och iPhone så känns iPad som ett bra komplement, och den har vissa funktioner som jag inte visste att jag saknade på Plattan, men å andra sidan är den inte optimal som "bok" då det finns en del störande moment i den... tex. facebook och mail. Däremot så har jag saknat musik i min Platta och har hela tiden släpat runt på mp3-spelaren när jag läser. Nu finns hela iTunes-biblioteken i Paddan och det känns ju behändigt. Mycket härlig avslappnande bakgrundsmusik såsom Natures Sound, Yasuragi och Harmony&Balance.


Min Platta är nu till salu och för närvarande befinner den sej hos en arbetskamrat för påseende. Skulle vara trevligt om hon köpte den så att jag får följa dens öde och bravader utan att behöva släppa ifrån mej den alltför abrupt.


Det är ju inte bara det att jag är pryltokig.. jag fäster mej vid mina saker också. Vissa saker spar jag i flera år utan att ha någon användning för dem. Tex NU först häromdagen, fick sonen min LillaBlå minidator som jag lade på hyllan när jag köpte MacBook förra våren. Svår att släppa i från sej, helt enkelt.

Men den här gången hade jag måst lova mej själv att sälja plattan så fort jag köpte iPad för att få ekonomin att inte se så fruktansvärd ut. Jag hoppas att min kollega kommer sams med Plattan och att den får vara hos henne :-) Håll Tummarna!


Så hädanefter heter jag Toadie istället för Orizon, och jag hoppas att ni inte har några allvarligare betänkligheter över detta.


Ha en härlig läsvecka 

  

Av Toadie - 6 april 2011 18:40

 

Adlibris sa:

Det är vinter och bitande kallt. Ewert Grens har trettiofyra olösta fall på sitt bord. Hans älskade Anni ligger dessutom svårt sjuk. Men när en död kvinna hittas i en kulvert under S:t Görans sjukhus får han lägga allt annat åt sidan.


Samtidigt står plötsligt fyrtiotre övergivna barn, som talar ett främmande språk, i polishusets entré.


Ewerts kollega Mariana Hermansson dras in i en uppslitande brottsutredning som sträcker sig utanför Sveriges gränser.


Två märkliga fall måste lösas. Och till slut tvingas Ewert Grens och hans kollegor ner under Stockholms gator för att söka en mördare. Till en värld där människor lever sina vardagsliv i tunnlarna, en värld de inte visste existerade.


Jag sa:

De gör det igen och igen och igen. De återkommer om högaktuella ämnen och samhällsproblem och får det att låta spännande. Den här gången berättade de om Stockholms hemlösa, uteliggare, de osedda och oönskade. Om utländska barn som ingen trygghet har och som blir utnyttjade i den situation de befinner sej i. Hur samhället blundar för fakta och en förklaring till varför mörkertalet är så högt som det är.

Mitt hjärta blödde genom hela boken.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards